reklama

Blogeri - prominenti

Na večeru som už bol doma. S managerkou sme naplánovali dátumy turné po knižniciach, prednášky na vysokých školách, vystúpenia v rádiách a rozhovory pre časopisy. Potom som si pozrel správy a opäť vybral oblečenie. Musel som ísť do Správ a komentárov diskutovať na nejakú aktuálnu tému. Keď som sa vrátil z televízie, trochu som si zaplával a unavený ľahol do postele. Pochybujem, že sa vyspím, opäť mi v noci bude vyzváňať telefón. Život blogera nie je med lízať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Týmto odsekom som ukončil článok uverejnený 8.februára. Jeden z mojich textov napísaných na popud prúdiacich myšlienok pri zaspávaní. Bral som to vtedy ako sci – fi fejtón, pár riadkov pre vyvolanie úsmevu na tvárach ľudí z čeľade blogerovitých.

Včera 11.októbra som sa zúčastnil výborného vystúpenia s názvom Blogerské lahôdky, konajúceho sa v rámci Žilinského literárneho festivalu. Počas celého odpoludnia sa mi hlavou premávali pasáže z článku Deň blogera – prominenta . Viac ako kedykoľvek predtým.

Veď to bol iba môj výmysel – fikcia. Ani Jules Verne nikdy neveril, že ľudia budú cestovať na Mesiac.

Blogovať som začal na popud mojej tety žijúcej v Taliansku. Prišla za mnou v momente, keď sme u starkej sekali drevo a hovorila mi čosi o nejakých blogoch, že vraj to veľmi rada číta. A že by to bolo niečo pre mňa. V tom čase som si myslel, že blog.sme.sk je akási uzavretá kasta autorov, medzi ktroých by som sa mohol dostať akurát tak cez uplátok.

Asi o polroka neskôr som to vyskúšal. Zaregistroval som sa a už to išlo. Prvé reakcie o neoriginalite, slová chvály, neskôr odkazy od čitateľov, ktorí sa vo mne vidia, ktorým vyčarujem úsmev večer - po náročnom dni v práci. Blog mi zmenil život, našiel som si vďaka nemu lásku, splnil sa mi veľký sen o uverejnení článku v SME a spoznal som vďaka nemu množstvo skvelých ľudí, s ktorými udržiavam kontakty.

A najhlavnejšia vec. Pocítil som zaviazanosť ku svojim čitateľom. Ku ľuďom, ktorí si vyžadovali a vyžadujú nové články v období nečinnosti.

Určite mnohí z blogerov taktiež cítia zaviazanosť ku čitateľom. Najmä ku ľuďom, ktorí denodenne navštevujú stránky svojho obľúbeného autora a čakajú, že aj dnes nazrú do jeho myšlienok.

Z autorov na blog.sme.sk sa stal kult. Možno to znie príliš odvážne, ale mnohých autorov je dnes možné označiť za populárne osobnosti – za blogerských prominentov. Je logické, že tento zo začiatku striktne nadšenecký webový priestor expanduje. Blogy ako autorské denníky svojou dennou čítanosťou ďaleko prevyšujú aj etablované printové média. O blogerov SME sa začali zaujímať časopisy – od počítačových až po ženské. Priestor blogov dokonca využívali politici pred voľbami na nahnanie voličov. O blog.sme.sk sa hovorilo v hlavnom spravodajstve STV. A v neposlednom rade, včera sa konala v poradí druhá diskusia blogerov o blogoch pred verejnosťou.

Diskusia, pri ktorej sa zaplnili priestory Art Forum Cafe v Žiline, diskusia, ktorú moderoval Dado Nagy, človek, ktorý vo svojich reláciach o knihách privítaval najväčších slovenských spisovateľov.

Expanzia je zrejmá a nezadržateľná. Otázka je, ako ďaleko sa dostane fenomén popularity blogov a blogerov. Dá sa v budúcnosti očakávať masívny príliv profesionálnych novinárov, ľudí zo showbiznisu a politikov? Rozšíri sa v tlačenej forme denníka SME priestor pre blog.sme.sk? Dôjde ku postupnej profesionalizácií a budú blogeri blogovať za honorár? Dočkáme sa niekedy tlačenej dennej formy blogov?

Otázky, ktoré sú dnes iba utópiou. Tak, ako bol môj článok na začiatku februára.

Lukáš Zeleník

Lukáš Zeleník

Bloger 
  • Počet článkov:  92
  •  | 
  • Páči sa:  72x

Autor má 37 rokov, má svoju rodinu, staviteľstvo, cestovanie a umenie, má svoju Prievidzu a cíti sa šťastný. Zoznam autorových rubrík:  ReportMoje (vý)tvoryJa a (môj) svetCulturePíšem - nemyslímNázory, komentáreZivot na hrude britskejElämä SuomessaZivot na hrude britskej 2SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu