reklama

Chatovať môžete v krčme!

Porušil som interné pravidlá Univerzitnej knižnice v Žiline. Mám zákaz využívať internetové služby do konca mesiaca október. Osudnými sa mi stali diskusné fóra www.blog.sme.sk.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Internet v knižnici sa má podľa pravidiel využívať výlučne na študijné účely. Nesmiete si pozerať maily, už vôbec nie otvárať prílohy a hlavne – nesmiete chatovať.Sú to nezmyselné pravidlá. Nemožnosť kontrolovať si svoju elektronickú poštu a komunikovať s ľuďmi z rôznych kútov sveta, sú v 21.storočí značne spiatočnícke nariadenia. Aj keď sa jedná o knižnicu. Internet nie je iba o zábave. Aj maily a chaty sa dajú využívať na študijné účely. Prostredníctvom chatovania s ľuďmi zo zahraničia môžete zveľaďovať svoje cudzojazyčné schopnosti. Alebo získavať informácie, ktoré riešite v rámci štúdia. To nie sú študijné účely? Som prihlásený v projekte internetového vzdelávania. Výučba je riadená výlučne cez internet, za pomoci elektronickej pošty. Výučba sa ešte nezačala, ale v dohľadnej dobe sa projekt spustí. Kde sa mám vzdelávať, ak nemám internetové pripojenie na internáte? V knižnici to nepôjde, otváranie mailovej pošty je totiž rázne zakázané. Bezplatné internetové služby v knižnici som doteraz využíval na účely spojené so štúdiom na vysokej škole, na získavanie informácií a na blogovanie. Až doteraz ma ani jedna z knihovničiek neupozornila, že porušujem interné pravidlá knižnice tým, že píšem článok, čítam si príspevky iných autorov alebo reagujem na diskusných fórach www.blog.sme.sk . Na moje prekvapenie prišla ku mne knihovníčka a značne rozhorčene ma upozornila: „Od kedy ste tu chatujete. Ukončite prácu s počítačom. Chatovať môžete v krčme!“Oponoval som jej, že som nevyužíval chat za účelom zoznámenia sa. Povedal som, že som autor, ktorý publikuje svoje články na internete a v rámci korektných vzťahov medzi čitateľom a autorom som povinný čítať si reakcie a názory na články. „A študuje sa na našej univerzite žurnalistika?“ Priznám sa, že už dávno ma nikto takto v diskusií nezarazil. Nezostávalo mi nič iné, ako priznať sa, že som porušil pravidlá. Podpísal som oznámenie o priestupku a odišiel. Značne rozhorčený. Zdalo sa mi trápne opýtať sa jej, či jej nevadia študenti, ktorí sem dennodenne chodia chatovať na Pokeci. 1. novembra prídem do knižnice opäť. Nalogujem sa na www.blog.sme.sk a budem si čítať príspevky od kolegov blogerov. Otvorím si aj diskusné fóra. Tak to robím pri každej návšteve. Uvidím, či to niekomu bude vadiť.

Lukáš Zeleník

Lukáš Zeleník

Bloger 
  • Počet článkov:  92
  •  | 
  • Páči sa:  72x

Autor má 37 rokov, má svoju rodinu, staviteľstvo, cestovanie a umenie, má svoju Prievidzu a cíti sa šťastný. Zoznam autorových rubrík:  ReportMoje (vý)tvoryJa a (môj) svetCulturePíšem - nemyslímNázory, komentáreZivot na hrude britskejElämä SuomessaZivot na hrude britskej 2SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu