reklama

Voľby vyhráva televízia

Voľby vyhráva televízia. Výrok, s ktorým politici rovnako súhlasia ako nesúhlasia, zostane zrejme aj pred nadchádzajúcimi voľbami nenaplnený. Práve dnes, 1.júna 2010 spúšťa verejnoprávna Slovenská televízia sériu okrúhlych stolov, ktorými si spĺňa svoju povinnosť v zmysle Zákona č. 333 z 13. mája 2004 o voľbách do Národnej rady SR. Splnením zákonných podmienok sa však servis pre voličov končí a kreativita STV zostáva na rovnakom bode, ako sme už roky zvyknutí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Séria okrúhlych stolov sa bude vysielať na STV 2 oddnes do 11.júna v čase od 17:00 do 18:10. V každej relácií budú zástupcovia šiestich politických strán diskutovať na témy v troch tematických okruhoch a každá téma bude mať 15 otázok, ktoré boli stranám zaslané, aby sa mohli na ne pripraviť.

Tento popis je vopred zárukou veľkej zábavy, televíznej dynamiky a politickej konfrontácie. Slovenská televízia opäť vsadila na sterilnosť a prenosovú bezpohlavnosť, ktorá divákom pomôže akurát ku pomalému zaspávaniu na gauči, po príchode z práce.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Divácka atraktivita je zrejme najväčším strach naháňajúcim slovným spojením tvorivých pracovníkov vo verejnoprávnej televízií. Dôkazom je spravodajstvo, ktorého sledovanosť bude o chvíľu porovnávaná s podielom divákov, ktorí si zapínajú televízor o 5:00. Dlhoročnou päsťou na oko sú prestávkové štúdia počas športových prenosov, ktorých šablónovitý scenár núti divákov prepínať na Českú televíziu. A vôbec, čo sa dá čakať od televízie, kde si highlight predvolebného boja, ktorým mal byť súboj Radičová - Fico, moderuje sám pán premiér.

Ak už spomíname ČT, pracovníci z produkcie STV by mali mať zmluvne zakotvené povinné pozeranie tejto televízie. Predvolebný boj v Českej republike skončil minulý víkend prekvapivými výsledkami. Podpísanie sa televízie na výsledku volieb môže byť veľmi výrazne, ako nás o tom presvedčila aj slovenská história. Vklad ČT do konečného rozloženia percent by bola otázka na siahodlhý sociologický prieskum. ČT však ponúkla voličovi skutočne komplexný predvolebný servis.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nosnou reláciou bola roadshow Otázok Václava Moravca. Vždy iné mesto, regionálni volební lídri a priama konfrontácia s divákmi. To všetko v prime time prvého programu. Relácia Hyde Park sa sústreďovala na súboj zástupcov dvoch strán, kde sa do relácie aktívne zapájali diváci napríklad prostredníctvom Facebooku, Twitteru alebo dokonca živým spojením cez Skype, kde sa divák stal pomocou webkamery súčasťou vysielania. V rámci predvolebného vysielania ponúkol program Ekonomická inventúra niekoľko špeciálov s kandidujúcimi politikmi o odborných ekonomických témach. Na záver pripravila ČT dokument z prípravy celého predvolebného vysielania.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Priepastný rozdiel medzi STV a ČT je vo využívaní interakcie divákov s reláciami prostredníctvom sociálnych sietí. Pokým v ČT je Facebook a Twitter bežným komunikačným nástrojom a relácie majú svoje oficiálne stránky na Facebooku, na stránke STV by ste márne hľadali čo i len zmienku na prepojenie na spomínané siete. Len pre porovnanie, politická relácia Václava Moravca má na Facebooku takmer 20 000 fanúšikov, ekvivalent v STV - 0 5 minút 12 má neoficiálnu fanúšikovsku stránku z menej ako tridsiatimi členmi. Nehovoriac o tom, že Otázky Václava Moravca majú vlastný YouTube kanál.

Samozrejme komunikácia a zapájanie divákov do relácií nie je jediným problémom. STV neponúka vízie a netvorí trendy. Či je to otázka nezávislosti televízie alebo neschopnosti jej vedenia je predmetom nikdy nekončiacej a nič neriešiacej diskusie trvajúcej od vzniku samostatnej republiky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Žijeme v dobe, keď ľudí viac zaujímajú víťazí tanečných show a hrdinovia nekonečných seriálov ako politika. Divákovi ju treba predsunúť a atraktívne zabaliť a nespoliehať sa na to, že koho zaujíma, ten sa ku nej dostane. Uvažovať o vplyve Okrúhlych stolov o 17:00 na STV 2 na rozhodnutie voliča snáď nemá ani zmysel. Do popredia sa tak opäť dostáva otázka, akú službu verejnosti vykonáva verejnoprávna Slovenská televízia. Pohľad na nehybného a umieracieho dinosaura totiž nie je pekný. Ak sa na neho ešte vôbec niekto pozerá.

Lukáš Zeleník

Lukáš Zeleník

Bloger 
  • Počet článkov:  92
  •  | 
  • Páči sa:  72x

Autor má 37 rokov, má svoju rodinu, staviteľstvo, cestovanie a umenie, má svoju Prievidzu a cíti sa šťastný. Zoznam autorových rubrík:  ReportMoje (vý)tvoryJa a (môj) svetCulturePíšem - nemyslímNázory, komentáreZivot na hrude britskejElämä SuomessaZivot na hrude britskej 2SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu