reklama

Zo zápisníka otca

Ako to vyzerá, keď dostane otec za úlohu celý deň sa starať o svoju dvojmesačnú dcérku, sa dozviete zo zápisníka otca.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

8:05 - Moja obľúbená ranná činnosť - kontrolovanie nočných výsledkov NHL na mobile v posteli - musí byť náhle ukončená. Hanka zjavne nemá pochopenie pre prehľadávanie športových štatistík a tato musí vstať z postele. Mamina si chce ešte pospať a keďže ju chcem odbremeniť, dnes mám malú na starosť ja (samozrejme okrem kŕmenia).

8:06 - Presun do kuchyne a obývačky vždy sprevádza môj príhovor ku dcérke: “Dobre ránko Hanka, ako si sa vyspinkala? Mala si tiež také divné sny ako tatino?” Odpoveď je typická pre dvojmesačné bábo - slinky na perách.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jednostranný dialóg mi neprekáža, spolu odostrieme žalúzie na oknách a glosujem jej situáciu vonku.

8:08 - S malou na rukách sa mi podarí dať variť vodu na čaj, ale raňajky sú stále otázne. Hanku odložím do vibračného kresielka a pevne verím, že sa mi podarí umyť si zuby.

8:10 - Dávam si pastu na kefku a už sa domom ozýva krik s pracovným názvom: Kde steeeeee! S kefkou v ústach sa ukazujem malej, nohou hompáľam kresielko a druhou voľnou rukou zalievam čaj.

8:12 - Hotovo, zuby umyté. Zapínam televízor a snažím sa odviesť dcérkinu pozornosť na pohyblivé a farebné obrázky. Tato musí bezodkladne utekať na záchod!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

8:13 - Ďalší z obľúbených ranných rituálov - opustenie záchodu až po prečítaní článku v časopise - je beznádejne ukončený. Krik “kde steeeee” je neprepočuteľný. Otvorenie dverí na záchode a moja odpoveď “Hanka tu som,” zjavne nepomáha. Článok budem musieť dočítať inokedy.

8:15 - Krik “kde steeeee” naberá na intenzite a pozvoľna sa transformuje na “som zvedavá, ako by ste vydržali v takej plnej plienkeeee.”

8:16 - Presun na prebaľovací pult so slovami “čo len budeme mať v balíčku.” Pult ma zjavne magickú moc, pretože akokoľvek malá plače, po položení vždy prestane. Buď sú dôvodom tie nálepky sovičiek na stene, ktoré som objednal z Číny za 1 USD, alebo len ten slastný pocit blížiacej sa výmeny plienky. Na pulte porozopínam overal, zoberiem “plienku prdelačku” a hajde do kúpeľne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

8:17 - V kúpeľni nechám odpustiť vodu v umývadle, aby som nezošokoval prdeľku ľadovou sprchou. Počas toho recitujem Hanke básničky, kde sa až príliš často vyskytujú slová plienka a prdeľka. Napríklad: “Dáme dole plienočku a umyjeme prdeľku. Dáme si pozor veliký, aby sme tatovi nenakakali do ruky.”

Nepomohlo.

8:18 - Keď Hanka prežije moje bezcitné chlapské umývanie zadočku pod tečúcou vodou, zabalím ju do “plienky prdelačky,” a vraciame sa na prebaľovací pult. Absolvujeme procedúru so Sudokrémom, pri ktorej to je vždy lotéria, či nedostanem opäť náklad, tentokrát na prst. Proces prebehol v suchej verzii. Začiatočnícke chyby s plienkou naopak už mám za sebou, vyzlečiem pyžamko, prežijem plač pri obliekaní trička cez hlavu a naša malá kočka je pripravená na ďalší bezstarostný deň.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

8:25 - Keďže je Hanka hore už oveľa dlhšie ako ocko, pomaly nastupuje ďalší typ plaču “chcem spaaaaať.” Keby tak sama zavrela oči a spala by. Moja myšlienka letí do zabudnutia popri hojdaní kresielka.

8:28 - Plač aj húpanie sa zintenzívňuje. Niečo mi hovorí, že raňajky sa mi asi nepodarí urobiť. Pri tejto príležitosti si vždy poviem “ako to len robí tá mamina.”

8:30 - Na rad prichádza milovaný a zároveň zatracovaný pomocník rodičov, ktorého vynálezca by mal dostať Nobelovu cenu, alebo minimálne milióny lajkov na Facebooku. Moje kroky s malou v náručí vedú na fit loptu. Upokojujúci účinok verzus bolesť chrbta.

8:35 - Kríže sa ešte nestihnú ozvať a bábika mi už spí v náruči. Výnimočne unavená prežíva presun na gauč bez prebudenia. Samozrejme zostáva na mojich rukách. Dva mesiace praxe ukázali, že Hanka ma dokonalý gyroskop a akcelerometer a akékoľvek položenie mimo náručia trestá plačom typu “vráťte ma späť do komfortnej polohyyyyyy.”

9:00 - Malá sem tam skontroluje otvorením očí, či sa stále nachádza na mne a spí sladko ďalej snívajúc svoj nekonečný sen o bradavke. Môj hlad sa stupňuje, ale aspoň si môžem konečne pozrieť tie výsledky NHL.

9:30 - Zo spálne sa ozývajú kroky. Mamina sa prebudila a to je neklamný znak blížiacich sa raňajok.

10:05 - Raňajky konečne za nami a sen malej o bradavke sa pretavil do skutočnosti. Vždy ma vie prekvapiť ako také malé dieťatko vie tak pahltne sať.

10:32 - Manželka mi podáva Hanku, aby som ju dal odgrgnúť. Na otázku “ako budem vedieť, že si odgrgla,” dostávam strohú odpoveď, že to spoznám hneď. 

10:35 - Spoznal som.

11:23 - Volám to “chvíľka otca s dcérou.” Dcéra sedí vo vibračnom kresielku, škerí sa na mňa a ja jej vštepujem dôležité veci do hlavy. Napríklad ako jej musím nájsť nejakého bohatého 80 ročného Švajčiara s chatrným zdravím s menším zámkom v Alpách, aby tato nemusel pracovať, alebo ako jej kúpim ružový vysávač a mop, aby tato nemusel upratovať. Niekedy jej zase vysvetľujem základne pojmy a vzťahy v univerze Star Wars a objasňujem, že základ jej mena vychádza z Hano Solo.

Toto moje rozprávanie obvykle končí maminou poznámkou “čo ti to ten tato zase rozpráva za hlúposti.”

12:17 - Obedujeme a môj palec na nohe je už dokonale vytrénovaný od hojdania kresielka. S údivom sledujem ako rýchlo vie moja manželka jesť. Vraj aj to vie dieťa veľmi rýchlo naučiť rodiča.

13:02 - Ďalšie odgrgnutie za nami, tentokrát sprevádzané vygrcnutím na moje rameno a následne chrbát. Moje tričko vyzerá akoby som v ňom maloval strop. 

13:21 - Malú som preniesol medzi izbami bez nárazu do zárubní. Zistil som, že to je momentálne moja najväčšia novovybudovaná obava. Novým objavom pri prebaľovaní je, že aj dievčatká vedia pri čúraní urobiť fontánku. Zásahu som sa nonšalantne vyhol.

Ideálny deň otca s dcérkou
Ideálny deň otca s dcérkou (zdroj: Lukáš Zeleník)

13:25 - Obliekame sa do zimného oblečenia a ideme kočíkovať. Proces obliekania do čiapky a rukavíc so sebou prináša rev intenzity, pri ktorej vznikajú miktortrhliny v našich pohároch z Lednických Rovní. Všetko musí prebiehať extrémne rýchlo. Ja stojím už oblečený v chodbe, manželka položí naše malé vrešťadlo s fialovou tvárou do kočíka a okamžite vyrážam von. Malá po tridsiatich sekundách vonku zaspáva. Rodeo pred tým si zatiaľ ani raz neodpustila.

14:50 - Pri kočíkovaní si človek uvedomí, aké je ľahké prejsť 10 km chôdzou. Medzi moje najväčšie zábavky s kočíkom patrí driftovanie na ľade a púšťanie kočíka z kopca a jeho následné dobiehanie. Dúfame, že nás pri tom neuvidí sociálka.

15:26 - Hanka vydrží spať v kočiari takmer bez prerušenia. Ak sa aj zobudí, ihneď ju uspí prudký prejazd po nerovnostiach a neznížených obrubníkoch. V našich mestách bez problémov. 

16:03 - Prichádzame domov a po takej intenzívnej prechádzke dúfame, že Hanka vydrží spať v kočiari aj na chodbe, aby si aj rodičia trochu oddýchli.

16:28 - Spí.

16:44 - Ešte stále spí.

16:52 - Mrvenie, vreskot, okamžitý presun do mliekárne.

17:37 - Rozhodnutie neinvestovať do nášho prvého gauču veľké peniaze hodnotíme ako veľmi správne. Od Hanky dostáva ďalšiu neúprosnú ranu mliečkom.

18:10 - Zo všetkých hračiek, ktoré sme malej ukázali ju najviac zaujala podľa mňa tá najväčšia blbosť - látková knižka v ktorej je šuštiaci papier. Akokoľvek je umrnčaná, toto jej vždy urobí úsmev na tvári.

18:29 - Aj chlapi vedia kojiť. Malá sa prisala na môj biceps takým prítlakom, že mi urobila prvý cucflek od puberty. Všetok rešpekt ženám za to, že vám toto robia deti s bradavkami. Malú sa snažím oklamať presunom na druhú ruku, a keď zistí, že ani odtiaľ nič nepotečie s plačom ju odovzdávam ku skutočnému zdroju mliečka. 

19:13 - Kúpeme. Je to náš spoločný rituál. Ja Hanku držím a mamina ju kúpe. Rituál je aj tradičný výgrcok na moju ruku.

19:20 - Pokým v prvých týždňoch sprevádzal kúpanie plač, teraz si to naša žabka užíva plnými dúškami. Najviac jej vadí, keď končíme. Asi je po mne, aj ja by som ležal vo vani hodinu.

20:15 - Pokúšame sa pozerať film. Chyba. Malá má zjavne inú predstavu o trávení večera a tak sa ju pokúšam v náručí uspať. Pocit, že som pre ňu referenčný spevák a teda lepšieho ešte nepočula využívam naplno. Skladám pre ňu uspávanky komolením známych slovenských hitov. Tento večer je to “Hanka spí tu s nami, spíme s ňou.” Maminka mi dáva najavo, že ona už lepších spevákov počula.

22:32 - Príprava na definitívne spanie. Hanka je v zavinovačke a takto sa húpeme na fit lopte. Očká pomaly klipkajú a ja si myslím, že už mám vyhrané. Ešte pár pohybov a malá definitívne spí. S pohybmi imitujúcimi húpanie fit lopty vstávam a prechádzam do spálne.

22:33 - Presun neúspešný. Dvere na spálni šuchli o podlahu a malá otvorila oči. Návrat na loptu.

22:40 - Nachádzam sa pri postieľke. S priam shaolinským sústredením dávam malú dole z rúk. Úspech. Spí.

22:41 - Sakra! Nie! Najradšej by som zanadával na celý dom. Zakopol som o postieľku. Na návrat na fit loptu už nemám energiu, uspím ju prechádzaním po spálni.

22:45 - Malá v postieľke, ja v posteli. Rebríček mojich životných úspechov má nový prírastok.

22:47 - Počujem ako sa tá malá koťuha vrtí. Tvárim sa, že spím. Žezlo preberá manželka. Mamina je mamina.

 

Lukáš Zeleník

Lukáš Zeleník

Bloger 
  • Počet článkov:  92
  •  | 
  • Páči sa:  72x

Autor má 37 rokov, má svoju rodinu, staviteľstvo, cestovanie a umenie, má svoju Prievidzu a cíti sa šťastný. Zoznam autorových rubrík:  ReportMoje (vý)tvoryJa a (môj) svetCulturePíšem - nemyslímNázory, komentáreZivot na hrude britskejElämä SuomessaZivot na hrude britskej 2SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu